Pospeševalec mišic – kreatin z GAA

Pospeševalec mišic - kreatin z GAA
Pospeševalec mišic – kreatin z GAA

Kreatin je najpogosteje uporabljen dodatek (poleg beljakovinskih dodatkov), ki skrajša čas regeneracije po treningu in poveča športno uspešnost. Če zagotovite pravo količino kreatina (najpogosteje v obliki monohidrata), lahko povečate količino kreatina v mišicah za približno 30%, hkrati pa povečate moč mišic. Zanimivo je, da k temu procesu lahko pomaga gvanid in oocetna kislina (GAA), ki je predhodnik kreatina.

Kreatin se sintetizira v telesu

V vsakem organizmu se zgodi naslednji postopek:

  1. Ledvice proizvajajo GAA,
  2. GAA vstopi v jetra
  3. jetra z GAA proizvajajo kreatin,
  4. kreatin vstopi v mišice in druge organe.

 

Summa summarum, kreatin se kopiči v mišicah, kar prispeva k ohranjanju ustrezne mišične energije. Naše telo vsak dan izgubi nekaj kreatina zaradi presnovnih procesov, pravilno uživanje pa omogoča, da ta primanjkljaj izravnamo. Kaj pa, če telo razbremenite proizvodnje kreatina in GAA? Ta strategija dodajanja je bila preizkušena na ljudeh.

Kombinacija GAA s kreatinom

Mladi moški so sodelovali v eksperimentu in 4 tedne na dan vzeli 1g GAA in 3 g kreatina. V kontrolni skupini so jemali samo kreatin (4 g / dan). Izkazalo se je, da je bila strategija kombiniranja GAA s kreatinom učinkovitejša pri povečanju količine mišičnega kreatina. Ugotovljeno je bilo:

  • v skupini, ki je jemala GAA s kreatinom, se je količina kreatina v mišicah po 4 tednih povečala za približno 16,9 ± 20%,
  • v skupini ljudi, ki so jemali samo kreatin, se je povečala količina kreatina v mišicah za 2 ± 6%.

 

Ta študija je pokazala, da strategija dopolnjevanja, ki temelji na sočasnem vnosu GAA in kreatina, dvigne raven kreatina v mišicah kar 8,5-krat bolj učinkovito kot kreatin sam.

Z vidika športne uspešnosti je bila prva strategija bolj naklonjena povečanju maksimalne mišične moči, torej sposobnosti dvigovanja težkih uteži. Obe strategiji nista vplivali na gradnjo mišične moči, in ne mišične hitrosti. To je bilo verjetno posledica dejstva, da moški, ki so sodelovali v študiji, v obdobju jemanja dodatkov niso izvajali nobenega fizičnega treninga.

GAA v hrani ali dodatkih

Tipična vsebnost GAA v prehrani je približno 10 mg / kg zaužitja mesa, kar je zelo malo. Po drugi strani pa z dodatnim vnosom v obliki dodatkov bistveno povečamo razpoložljivost te sestavine za trenutne potrebe telesa, ne da bi morale pri tem sodelovati ledvice. CreGAAtine na primer vsebuje 1 gram GAA, kar je 100-krat več kot ga je v enem kilogramu mesa. Tu je treba omeniti, da je vsebnost GAA v omenjenem izdelku podobna običajnim količinam, o katerih so poročali v znanstvenih študijah. Ob upoštevanju učinkovitosti GAA pri povečanju količine kreatina v mišicah (glej zgornjo študijo) je treba pričakovati povečanje nekaterih parametrov vadbe, zlasti če je prehranska strategija kombinirana s telesnim treningom.

Varnost uporabe

Seveda je treba vsako strategijo prehranjevanja preizkusiti posamično, upoštevajoč potrebe telesa. Športniki imajo drugačne potrebe kot ljudje oslabljeni zaradi bolezni ter še vedno drugačne kotnpr. poslovneži s sedečim načinom življenja. Kreatin sam je varen. To je bilo dokazano v številnih kliničnih študijah. V nadzorovani študiji pri zdravih ljudeh niso opazili nobenih neželenih učinkov dodatka v 4-tedenskem jemanju pri odmerkih 1g GAA v kombinaciji s 3 grami kreatina. V drugi študiji so GAA uživali po 2,4 g na dan do 6 tednov. V primerjavi s skupino, ki je prejemala placebo, ni bilo statistično pomembnih razlik v pojavnosti neželenih učinkov.

Zakaj je kombiniranje GAA s kreatinom učinkovitejše?

Najverjetneje je to posledica vpletenosti več neodvisnih transportnih beljakovin, ki so odgovorne za transport teh kemikalij iz krvi v mišične celice.

Predstavljajte si, da povečujete količino katere koli kemikalije v krvi. Da lahko doseže ciljne celice, mora biti sposobna prečkati membrane ali uporabiti membranske transporterje. V primeru kreatina in GAA jih lahko prevažamo z istimi beljakovinami, imenovanimi CRT1. Ta beljakovina veliko bolje veže kreatin in se z njim zelo hitro nasiči. V primeru, da oba izdelka dostavimo s hrano, bodo GAA prevažali drugi neodvisni prevozniki. Ko GAA vstopi v mišico, se tam presnovi v kreatin.

Na koncu celoten postopek omogoča hitro dviganje ravni mišičnega kreatina, kar prispeva k obnovitvi zalog fosfokreatina, potrebnega  za optimizacijo mišičnih energijskih procesov.

Dodatni potencial GAA

GAA ima zelo zanimiv potencial, povezan z vplivom na mišične matične celice. Običajno se v mišicah zaradi fizičnega treninga pojavijo mikro poškodbe. To začutite nekaj dni kasneje kot tako imenovano DOMS ali bolečino v mišicah po treningu. V tem času se mišične matične celice začnejo deliti in vgrajevati v obstoječa mišična vlakna. GAA lahko uravnava te procese. In vitro se je namreč pokazalo, da GAA zavira delitev teh celic, hkrati pa spodbuja njihovo fuzijo. V praksi bi to pomenilo, da GAA izboljša postopek povezovanja izvornih celic z mišicami.

Komu je namenjeno dodajanje kreatina z GAA?

Prva izbira so seveda športniki, pri katerih je velika količina mišičnega kreatina ključnega pomena pri doseganju športnih ciljev. Druga ciljna skupina so ljudje, ki ne jedo mesa. To je zato, ker je meso (rdeče) glavno živilo, ki zagotavlja kreatin. Seveda telo samo proizvaja kreatin, toda ljudje na veganski dieti imajo lahko tudi do 25% manj kreatina v mišicah. V obeh ciljnih skupinah (športniki in vegani) bo dodatna vsebnost GAA optimizirala proizvodnjo kreatina.

 

Literatura:

  1. Ostojic SM, Premuszb V, Nagyb D, Acsb P (2020) Guanidinoacetic acid as a novel food for skeletal muscle health. Journal of Functional Foods, 73: 104129
    Semeredi S, Stajer V, Ostojic J, Vranes M, Ostojic SM. (2018) Guanidinoacetic acid with creatine compared with creatine alone for tissue creatine content, hyperhomocysteinemia, and exercise performance: A randomized, double-blind superiority trial. Nutrition. 57: 162-166.
  2. Wang Y, Ma J, Qiu W, Zhang J, Feng S, Zhou X, Wang X, Jin L, Long K, Liu L, Xiao W, Tang Q, Zhu L, Jiang Y, Li X, Li M. (2018) Guanidinoacetic Acid Regulates Myogenic Differentiation and Muscle Growth Through miR-133a-3p and miR-1a-3p Co-mediated Akt/mTOR/S6K Signaling Pathway. Int J Mol Sci. 19(9): 2837
  3. Ostojic SM, Niess B, Stojanovic M, Obrenovic M (2013) Creatine Metabolism and Safety Profiles after Six-Week Oral Guanidinoacetic Acid Administration in Healthy Humans Int J Med Sci 2013; 10(2):141-147. doi:10.7150/ijms.5125
  4. Ostojic SM. (2017) Co-administration of creatine and guanidinoacetic acid for augmented tissue bioenergetics: A novel approach? Biomed Pharmacother. 91:238-240.

Postanite naš promotor
Imate veliko prijateljev, sledilcev… uživate v športu, rekreaciji, imate fitnes studio, športni klub, izvajate osebno trenerstvo, …
Ste poslovnega duha in uživate v tem kar delate? Želite povečati svoje rezultate? Revolucionarni izdelek po 30 letih. Potrjeni rezultati in delovanje.
Vrhunska znanost…. Nagrade za izdelek leta…. več moči, naravne sestavine in ….
Znanstveno izboljšan izdelek CreGAAtine vam ponuja možnost sodelovanja, promocije in seveda tudi ustrezno nagrado. Posnemite svoj trening, fotografije, objavite v medijih….
Za sodelovanje nam pišite na info@cregaatine.si